Опис досвіду

Тема самоосвіти: Формування предметних компетентностей учнів засобами інноваційних технологій на уроках англійської мови
Проблема, над якою праює вчитель: Розвиток творчих здібностей учнів шляхом використання інноваційних технологій
Мета досвіду:

  •  забезпечити необхідні умови для розвитку творчої особистості учня;
  • формувати оптимальну модель навчання і виховання учнів, спрямовану на творчу реалізацію особистості;
  • формувати ключові компетенції особистості;
  • розвивати критичний спосіб мислення учнів;
  • забезпечити активну взаємодію усіх учнів для розвитку комунікативних якостей особистості;
  •  формувати мотивацію до навчання і здобуття знань самостійно;
  • сприяти розв’язанню пізнавальних і практичних завдань, які використовуються у повсякденному житті.

 Наше сьогодення потребує творчих, обдарованих, інтелектуально розвинених громадян,
адже від них залежить майбутнє країни.  Згідно Проекту державного стандарту базової
повної середньої освіти кінцева мета загальної середньої освіти – виховання громадянина
України, підготовленого до життя в сучасному суспільстві, здатного навчатися, оперувати й
управляти інформацією, приймати виважені рішення, ефективно взаємодіяти з людьми,
усвідомлювати свою роль у державі і світі, адекватно реагувати на проблеми і виклики
часу, нести відповідальність за власні вчинки, досягати творчої самореалізації. Отже,
створення умов для розвитку особистості – як неповторної індивідуальності здатної до
творчої самореалізації та до навчання впродовж усього життя - завдання вчителя на уроці.
 Для того, щоб реалізувати поставлені перед собою цілі, постійно перебуваю у пошуках методів виховання і розвитку дітей засобами свого предмету в процесі навчальної та позакласної діяльності. Щоб процес навчання  був ефективнішим, організовую навчальний процес так, щоб учні були здатні використовувати англійську мову як під час спілкування в реальних ситуаціях , так і для набуття знань.
Хотіла б  зазначити, що досвід, який презентую,  не є новаторський, а раціоналізаторський, зібраний при вивченні різної методичної літератури, і апробований безпосередньо на власних уроках.
Готуючись до уроків, замислююсь, яким же повинен бути сучасний урок, як правильно організувати і провести його, щоб отримати максимальну віддачу? 
Тому для себе я винайшла систему вимог, що повинні мене і моїх учнів вести до успіху:
  • застосування методів навчання та виховання, що стимулюють творчість, креативність, самостійне  мислення;
  • мати теоретичні знання та практичні вміння у сфері процесу спілкування, здатність створити позитивний мікроклімат в учнівському колективі;
  •  завжди творчо підходити до будь-якої справи, самовдосконалюватися;
  • підводити учня до успіху, давати можливість відчути радість досягнення мети.
До проведення уроків ставлю наступні вимоги:
  • створення і підтримка мотивації учнів до навчання;
  • комунікативна спрямованість усіх етапів уроку;
  • емоційність;
  • динамічність;
  • інтенсивність;
  • активність усіх учнів.
 Пріоритетними в моїй практиці є групова та індивідуальна форми навчання, фронтальна форма використовується рідко (міні-лекція). Характерним є диференційований підхід, який передбачає опору на самостійність учнів. Комплексно підходжу до оцінювання навчальних досягнень, враховуючи знання, інтелектуальний розвиток, культуру мови, самостійність, ініціативу, відповідальність.
Щоб навчити своїх учнів творчо мислити, самостійно планувати свої дії, вдосконалювати навички і культуру міжособистісного співробітництва на уроках англійської мови я вважаю доцільним використовувати такі методи та прийоми навчання:
а) інформативно-рецептивні (розповідь, робота з підручником, демонстрація моделей, структурно-логічних схем);
б) репродуктивні (тести,  диктанти, ділові ігри);
в) пошукові (евристична бесіда, створення проблемної ситуації, робота в малих творчих групах);
г) застосувально-творчі (повідомлення учнів, складання тематичних збірників цікавих фактів, кросвордів).
Широко використовую міжпредметні зв’язки (географія, хімія, медицина, історія, математика, література, фізика, міфологія) в практиці проведення уроків.
У своїй роботі використовую різноманітні прийоми інтерактивного навчання: «Акваріум», «Мозковий штурм», «Мікрофон», «Навчаючи — вчуся», «Ажурна пил­ка», ток-шоу, дискусія, навчання в командах досяг­нень, групові дослідження тощо. Учні виявляють зацікавленість на таких уроках і заходах. На відмі­ну від традиційних уроків, коли вчитель переваж­но розповідає, а учні слухають, застосування ін­терактивних методів навчання забезпечує активну участь кожного, творчу співпрацю учнів між со­бою і з учителем.
 Невід’ємною частиною навчального процесу вважаю чітку та ефективну організацію домашньої роботи учнів. Домашні завдання намагаюся урізноманітнювати, даю поради для учнів з різними здібностями, інтересами, характером мислення і пам’яті. Часто пропоную учням комплексні завдання творчого характеру, пов’язані з розвитком спостережливості, мислення, самостійності.
Таким чином, використання запропонованих технологій, методів та прийомів навчання  забезпечує формування і розвиток предметних компетенцій та творчих здібностей учнів.

Коментарі